June 17, 2002
SEDAMDESET PETI RO�ENDAN JAT-a
Planirana nabavka modernih aviona
Vazduhoplovi poslednje generacije leteli bi na srednjelinijskim udaljenostima
Jugoslovenski aero transport (JAT) ju�e je napunio 75 godina rada.
Prethodnik JAT-a, koji se dugom istorijom svrstava me�u 16 najstarijih avionskih kompanija u Evropi, bila je Jugoslovenska vazduhoplovna kompanija "Aero put" osnovana 17. juna 1927. godine.
Prva linija Beograd - Zagreb, otvorena je sredinom februara 1928. godine. Zahvaljuju�i anga�ovanju leta�kog i tehni�kog osoblja predratnog Aeroputa, 1. aprila 1947. obnavlja se jugoslovenska nacionalna vazduhoplovna kompanija pod sada�njim imenom - Jugoslovenski aerotransport.
Sada�nji JAT-ov red letenja obuhvata 37 linija na tr�i�tima Jugoslavije, Evrope, severne Afrike, Bliskog istoka i Dalekog istoka.
JAT je upravo pre�ao na nove rezervacione i distribucione sisteme Amadeus i Lufthansa �ime je obezbedio uslove za podizanje kvaliteta usluge prema najvi�em standardu.
U planovima JAT-a navodi se da nacionalna avio kompanija namerava da nabavi avione najnovije generacije, da poja�a evromediteranski i obnovi dugolinijski saobra�aj:
U okviru programa obnove flote predvi�ena je nabavka aviona poslednje generacije za srednjelinijski saobra�aj.
U evromediteranskom saobra�aju tokom 2002. godine planirano je otvaranje redovnih linija za Poljsku, Federaciju BiH, Sloveniju i Hrvatsku.
JAT namerava da obnovi interkontinentalni saobra�aj najpre ka Kanadi i metropolama Severne Amerike, a zatim ka Australiji i Singapuru.
Srednjoro�nim planom razvoja predvi�en je rast ukupnog broja putnika po prose�noj godi�njoj stopi od devet odsto, da bi do 2006. godine JAT dostigao 1,7 miliona prevezenih putnika.
(Tanjug)
Subscribe to:
Posts (Atom)